dinsdag 8 juli 2014

Heb jij ook weleens te veel inspiratie?


Whats on your mind? Vraagt Facebook aan me.


Ik had het net met een creatieve vriendin, over focus en vond het tijd dat ik me ook weer eens ging focussen voor mijn werk. 

Daarnaast heb ik net een cursus met een stappenplan voor een nieuwe website gekocht. Ook hier de vraag om focus. 


Plaatjes!

Eerst maar weer eens een moodbord gemaakt, dat is altijd schrappen, schrappen, schrappen...... En beeld is voor mij heel belangrijk!

Het moodbord zet ik als eerste pagina op mijn computer, zo zie ik, iedere dag als ik mijn computer pak, deze collage. (set als desktop)

Mensen vragen wel eens waar haal je al je ideeen vandaan? Nou dat is niet mijn probleem hoor, die buitelen als een stelletje uitgelaten puppy's over elkaar heen. 


Het er uitpikken, beginnen en afmaken is een stuk moeilijker! 


Dat is ook tijdens de eco textiel lessen een onderdeel wat regelmatig aan bod komt. 

De creatievelingen onder ons en ik als eerste, hebben de neiging zich totaal over de kop te werken. 

Zo wordt het een chaos en opeens werkt het niet meer. 

En dan start het nadeel van creatief zijn, chaos, vermoeidheid, writers of artists block....zelfs depressie of burnout soms. 


Waarom doen we het dan toch? 

Omdat het gevoel dat we alles kunnen maken wat we willen en de flow daarvan een heerlijk gevoel is. 

We vergeten tijd en ruimte en zijn even weg van de wereld. 

En dat kan behoorlijk verslavend zijn......

Vind je het interessant om te horen wat je kan doen om het een beetje te controleren zonder je eigenheid te verliezen? 

Laat het me weten! Ik ga voor de eco textiel lessen hier meer aandacht aan besteden! 


Te veel informatie?

Even over Facebook, ik deel veel daarop, het is snel en makkelijk, ik haal er veel vriendschap en inspiratie vandaan. Maar ik ga proberen de dingen die ik wil bewaren wat vaker op dit blog te zetten. 

Zo kan je als je je e-mail invult makkelijk de leukste dingen blijven volgen en weet je wat er in de studio georganiseerd wordt.


PS: 

De plaatjes heb ik verzameld op mijn computer, helaas heb ik niet de herkomst opgeslagen. Als je iets van jezelf ziet en je wilt naamsvermelding dan kan dat natuurlijk! graag zelfs! Als je het plaatje niet op dit blog wil kan dat natuurlijk ook. Laat het me gewoon even weten!

2 opmerkingen:

Greet zei

Je bericht sprak me meteen aan!
Heb me ook meteen ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ik wil ook zeker een kijkje komen nemen in het atelier.
Hergebruik is mijn focus!
Greet.

ecotextilestudio zei

Dank je Greet! heb je zelf ook een blog of een facebookpagina ofzo? Dan kan ik even kijken! Je bent van harte welkom in de studio natuurlijk!